رگولاتور‌های ایالات متحده از سال 2014 تا به امروز 2.5 میلیارد دلار جریمه در ارتباط با تخلفات ارز دیجیتال وضع کرده‌اند

طبق گزارشی از شرکت تحلیلی الیپتیک (Elliptic)، عرضه اولیهٔ اوراق بهادار ثبت نشده بیش از نیمی از جریمه‌های ارز دیجیتال توسط رگولاتور‌های ایالات متحده را شامل می‌شود.

دکتر تام رابینسون، بنیانگذار این شرکت و دانشمند ارشد آن در گزارشی در 21 ژوئن در زمینه ارزهای دیجیتال، عنوان کرد که قانون‌گذاران ایالات متحده از سال ۲۰۱۴ تاکنون، 2.5  میلیارد دلار جریمه بر تخلفات حوزه ارزهای دیجیتال وضع کرده‌اند.

از مجموع 2.5 میلیارد دلار، عرضه‌ اولیه‌های اوراق بهادار ثبت نشده 1.38 میلیارد دلار را به خود اختصاص می‌دهند که معادل 55.19 درصد از جریمه‌های پرداخت شده است. کلاهبرداری دومین تخلف بزرگ این حوزه است که طبق این گزارش 37.12٪ یا 928 میلیون دلار جریمه را در‌بر داشته‌اند.

بزرگترین تخلف صنعت کریپتو مربوط به شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در سال 2020 در مورد عرضه اولیه کوین تلگرام بود. در طی این شکایت، برنامه پیام رسان تلگرام متهم به نقض قوانین اوراق بهادار از طریق عرضه اولیه کوین ثبت نشده خود در سال 2018 و جمع‌آوری 1.7 میلیارد دلار شد.

تلگرام در پی این دادخواست محکوم به پرداخت 1.2 میلیارد دلار خسارت و 18.5 میلیون دلار جریمه مدنی شد.

همچنین بزرگترین طرح کلاهبرداری این حوزه، طرح پانزی به نام Control Finance Ltd بود که عامل آن بنجامین رینولدز، در آخر محکوم به پرداخت جریمه مدنی 429 میلیون دلار و بازپرداخت 143 میلیون دلار شد.

تام رابینسون، عقیده دارد که موفقیت دولت آمریکا در انجام اقدامات قانونی علیه تخلفات مرتبط با ارزهای دیجیتال، حاکی از آن است که برخلاف عقیده عموم مردم، این حوزه “غرب وحشی” امور مالی نیست.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.