رئیس فدرال رزرو جروم پاول می گوید: اگر ارز دیجیتال آمریکا را داشته باشید دیگر به ارزهای دیجیتال احتیاجی ندارید

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده در جلسه استماع کنگره حاضر شد و در پاسخ به سوال نماینده ماساچوست درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی گفت: “در صورت ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا، دیگر نیازی به استیبل‌کوین‌ها و ارزهای دیجیتال وجود ندارد.”

پاول در پاسخ به سوال دیگری خاطر نشان کرد که استیبل‌کوین ها بسیار شبیه صندوق های بازار پول یا سپرده های بانکی “اما بدون مقررات” هستند. وی اظهار داشت: “ما در این کشور قاعده‌ای داریم که پول مردم در آن به صورت بسیار امن نگهداری می‌شود. ما یک چارچوب نظارتی بسیار قوی در مورد سپرده های بانکی و یا صندوق های بازار پول داریم که این چارچوب برای استیبل‌کوین‌ها وجود ندارد.”

در ادامه استفان لینچ، نماینده ماساچوست در کنگره از کند بودن و تعلل فدرال رزرو در توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی و عقب ماندن آمریکا از سایر کشورها انتقاد کرد. جروم پاول در پاسخ به این انتقاد نیز عنوان داشت که به نظرش این مقوله در مرحلهٔ ابتدابی یک روند تصمیم گیری سریع قرار دارد و کارهای فنی و سیاسی زیادی در مورد آن باقی مانده است. البته رئیس فدرال رزرو می‌گوید مهم‌ترین نگرانی او در این باره، بحث همفکری عمومی است.

 

منبع  bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.