دپارتمان اقتصادی دبی به دنبال راه اندازی مشاركت KYC مبتنی بر بلاکچین است.

 

دپارتمان توسعه اقتصادی دبی یا “اقتصاد دبی” و مرکز مالی بین المللی دبی در تلاش هستند تا پلت فرم “شناخت مشتري خود” را به موسسات مالی در سراسر امارات متحده عربی گسترش دهند.

DIFC  گسترش برنامه ریزی شده اين پروژه را از طریق اطلاعیه ای که در تاریخ 6 آوریل در وب سایت خود منتشر كرده بود، اعلام کرد.

طبق این اطلاعیه، هر دو سازمان توافق نامه ای را امضا کرده اند تا روش های لازم برای گسترش بستر KYC در سراسر امارات متحده عربی را تنظیم کند.

براساس گزارش Cointelegraph در آن زمان، این پروژه برای اولین بار در فوریه سال 2020 اعلام شد و 120 شرکت در آن از ژوئیه 2020 فعاليت كرده اند.

DIFC گفت که پلت فرم مبتنی بر بلاک چین KYC نزدیک به نیمی از سوابق الکترونیکی KYC (شناخت مشتري خود) را در امارات متحده عربی نگهداری می کند.

DIFC  اظهار داشت که در مورد لزوم تسریع در پذیرش سیستم KYC بلاكچين  این پلت فرم امکان به اشتراک گذاری کارآمدتر داده های تأیید شده KYC  را در بین مراجع صدور مجوز فراهم می کند.

برای عبدالله حسن، مدیر عامل بخش شرکت اقتصاد دبی، امارات متحده عربی دبی بخشی جدایی ناپذیر از تلاش های دولت برای قرار دادن کشور به عنوان یک مقصد مناسب برای سرمایه گذاری جهانی است:


“پس از راه اندازی آن در سال 2020، این پلت فرم نه تنها در ساده کردن روش های باز کردن حساب های بانکی برای سرمایه گذاران بلکه در قادر كردن بانک ها براي دريافت داده های تأیید شده KYC   به طور فزاینده ای مهم شده است. این طرح تأثیر مثبتی در جذب تجارت و سهولت جهانی در انجام کسب و کار در رتبه بندی دبی و امارات دارد. “

کنسرسیوم  KYC بلاكچين یکی از نمونه های بسیاری از موضع گیری های مثبت دولت امارات در برخورد با فناوری رمزنگاری و بلاکچین است.

در اوایل ماه آوریل، عبدالله بن طوق الماری، وزیر اقتصاد امارات متحده عربی، رمزگذاری و توكنيزه كردن دارایی ها را به عنوان راهي براي یکپارچه كردن برنامه های کشور برای دو برابر شدن اقتصاد خود در دهه آینده شناسایی کرد.

در همین حال، قانون گذاران مالی دبی در حال کار بر روی مقررات رمزنگاری هستند، به تازگی به اعضای عمومی گفته شده است كه 30 روز فرصت دارند تا درباره قوانین پیشنهادی ارزهای رمزپایه اظهار نظر کنند.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.