در واکنش به طرح مالیاتی بایدن؛ ۳.۷ میلیارد دلار قرارداد آتی لیکویید شد

داده‌های جدید نشان می‌دهد ۳.۷ میلیارد دلار قرارداد آتی ارزهای دیجیتال صبح روز جمعه لیکویید شده‌اند. برخی از ناظران بازار دلیل این افت قیمت را طرحی می دانند که روز گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ارائه داد.

سقوط ارزهای دیجیتال

«انحلال» یا لیکویید شدن زمانی اتفاق می افتد که معامله گران سرمایه ای مازاد را از کارگزاری ها یا صرافی ها (مثلاً معاملات مارجین یا معاملات آتی[1]) قرض می گیرند تا شرط های بزرگتری را روی دارایی هایی که معامله می کنند ببندند.

آنها برای این کار هزینه ای تعیین شده می پردازند، در حالی که صرافی ها این موقعیت ها را با قیمتی از پیش تعیین شده می بندند- وقتی وثیقه معامله گر برابر با از دست دادن آن موقعیت باشد در این زمان گفته می شود که چنین معامله ای منحل یا لیکویید شده است.

دیروز منابع نزدیک به بایدن گزارش دادند که ایالات متحده به زودی قانون مالیاتی جدیدی را برای سرمایه گذاران و بازرگانان ثروتمند اجرا می کند که به موجب آن برای سود بیش از 1 میلیون دلار، 43.5 درصد مالیات دریافت خواهد شد. به دنبال این خبر در بورس و پس از آن در بازار کالاها و بعد در بازار رمزنگاری تنزل قیمت های شدید را شاهد بودیم.

آسیب ها

طبق داده های برنامه تجزیه و تحلیل Bybt، بیش از 500000 حساب فردی امروز نابود شدند. 3 میلیارد دلار انحلال صورت گرفت که تنها 1.3 میلیارد دلار آن به بیت کوین اختصاص داشت.

در میان سایر آلت کوین ها با ارزش بازار زیاد، 647.64 میلیون دلار معامله آتی اتریوم (ETH)، معاملات آتی XRP به ارزش 391.32 میلیون دلار و 137.85 میلیون دلار در معاملات آتی Binance Coin (BNB) لیکویید شدند.

کسانی که هفته گذشته با Dogecoin سر و کار داشتند نیز آخر هفته را شکست خورده سپری کردند: معاملات آتی DOGE به ارزش 245.59 میلیون دلار لیکویید شد.

در زمان نشر این خبر، بیت کوین با قیمت 48،500 دلار، اتریوم 2100 دلار و BNB با 470 دلار معامله می شوند.

[1]  قرارداد آتی، قراردادی است که بر اساس آن فروشنده متعهد می‌شود در سررسید معین، مقدار معینی از کالای مشخص را به قیمت مشخص بفروشد و در مقابل، طرف دیگر قرارداد متعهد می‌شود همان کالا با همان مشخصات را در سررسید معین بخرد و برای اینکه هر دو طرف به تعهدات خود عمل نمایند باید مبلغی را به عنوان وجه تضمین اولیه نزد اتاق پایاپای بگذارند که متناسب با تغییرات قیمت آتی این وجه تضمین اولیه تعدیل می شود.

 

منبع: cryptoslate

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.