به دنبال کلاهبرداری در دو صرافی بزرگ در ترکیه، این کشور یک بانک مرکزی برای نگهداری ارزهای دیجیتال تأسیس می‌کند.

گفته می شود که Ilker Bas، مدیر عامل Vebitcoin، در بازداشت پلیس است و مالک Thodex،  Faruk Fatih Özer، مظنون به فرار به آلبانی است.

هفته گذشته به دنبال دستگیری چندین کارمند در صرافی‌های ارزهای دیجیتال Thodex و Vebitcoin مستقر در ترکیه، مقامات دولتی در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک بانک مرکزی هستند که می تواند دارایی های دیجیتال را نگهداری کند.

براساس گزارش بلومبرگ، یک مقام ارشد ناشناس در دولت ترکیه گفت که مقامات محلی ممکن است در حال ایجاد یک بانک متولی با هدف از بین بردن ریسک برای معامله با ارز‌های دیجیتال باشند. همچنین دولت از مدیران شرکت‌های مرتبط با ارز دیجیتال می‌خواهد دانش بنیادی خاصی از ارزهای دیجیتال داشته باشند.

مالک Thodex ، Faruk Fatih Ozer، به اتهام کلاهبرداری از بیش از 390،000 کاربر به ارزش حدود 2 میلیارد دلار، به آلبانی فرار کرده است. در حالی که دستور بازداشت بین المللی برای اوزر صادر شده است، پلیس 62 نفر از افراد متصل به Thodex را بازداشت کرد. امروز، پلیس آلبانی به یك خانه در تیرانا یورش برد و دو نفر را كه ادعا می شد به اوزر كمك می كردند، بازداشت كرد اما نتوانستند صاحب صرافی ارزهای دیجیتال را پیدا كنند.

آژانس خبری دولتی آنادولو، همچنین اعلام کرد که کارمندان صرافی ارزهای دیجیتال Vebitcoin تحت ادعاهای کلاهبرداری توسط مقامات دستگیر شده اند، بعدا مشخص شد که مدیر عامل شرکت ایلکر باس در میان چهار بازداشت شده است. اگرچه Vebitcoin در وب سایت خود اعلام کرد که فعالیت خود را متوقف می کند، هیئت تحقیق در مورد جرایم مالی ترکیه قبلاً حساب های Vebitcoin را مسدود کرده و تحقیقات در مورد ادعای کلاهبرداری را آغاز کرده است.

این دستگیری ها و محدودیت ها پس از آن که رئیس بانک مرکزی ترکیه  ساپاوپ کاوچئو اوغلو، گفت ارزهای دیجیتال را در این کشور ممنوع می کند، رخ داده است. این مصوبه از روز جمعه لازم الاجرا می شود. طبق این گزارش، استفاده از ارز دیجیتال برای دارندگان ممنوع است و همچنین از ارائه فیات برای معاملات ارزهای دیجیتال جلوگیری به عمل می‌آید.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.