با جذب کاربران جدید به شبکه از طریق ایردراپ، قیمت (Solana (SOL افزایش می یابد

طی شش ماه گذشته پروژه های بلاکچینی که ایردراپ توکن انجام داده اند دوباره ظاهر شده اند. از همه قابل توجه تر، ایردراپ های انجام شده توسط (Uniswap (UNI و MEME به خاطر سپرده می شود زیرا دریافت کنندگان توکن های آن ها تنها با حفظ این توکن ها با سودهای مختلف از 000،20 تا 000،600 دلار مواجه شدند.

یکی از رقبای (Ethereum (ETH که در سه هفته گذشته پروژه های زیادی را با Airdrops راه اندازی کرده است، (Solana (SOL است که در واقع یک پروژه منبع باز است که تمرکز آن استفاده از فناوری بلاکچین برای ارائه راه حل های مالی غیرمتمرکز می باشد.

در حالی که سولانا به صراحت تلاش مشترکی برای راه اندازی این پروژه ها انجام نمی دهد، صرافی غیرمتمرکز اصلی پروتکل یعنی Serum (SRM) مسئول ایردراپ اخیر COPE بود که 2000 توکن را به کاربرانی که در هکاتون مشترک DeFi شرکت سولانا و سرم شرکت کردند توزیع کرد.

پس از ایردراپ، سرانجام COPE در تاریخ 30 مارس با قیمت 0.50 دلار در Serum قرار گرفت و قیمت توکن در 11 آوریل به بالاترین سطح خود یعنی 5.43 دلار رسید و به دارندگان یک پاداش 10860 دلاری جایزه داد.

نمودار 4 ساعته SOL / USDT. منبع: TradingView

موفقیت ایردراپCOPE  باعث ایجاد یک سری توکن ها و ایردراپ ها با نام های مشابه از جمله HOPE ، ROPE و KOPE شد که آغاز به کار آنها در بلاک چین Solana با افزایش 55 درصدی قیمت SOL از ابتدای آوریل همزمان شده است.

ایردراپ های انجام شده در شبکه از آنجا که کاربران به SOL برای دریافت توکن های ایردراپ شده نیاز داشتند، ممکن است نقشی کم در افزایش قیمت اخیر داشته باشند اما تشخیص آن بر اساس داده های موجود امکان پذیر نیست.

تعاملات در بلاکچین سولانا، از جمله افزودن توکن های جدید به کیف پول Sollet، برای اتمام مراحل قرارداد نیاز به مقدار کمی SOL دارد. بنابراین، کاربران برای ورود به سیستم ایردراپ ها قبل از دریافت ایردراپ، نیاز به خرید SOL و افزایش موجودی کیف پول خود به منظور ایجاد آدرس های جدید برای دریافت توکن های ایردراپی دارند.

تحلیلگران انتظار دارند روند ایردراپ ها ادامه یابد

برای کسانی که نگران از دست رفتن یا پایان “فصل ایردراپ” هستند، توییت اخیر اخبار توییتری سولانا حاکی از آن است که اکوسیستم سولانا تازه شروع به کار کرده است، به این معنی که احتمال وجود ایردراپ های آتی همچنان زیاد است.

کاربران جدید مایه حیات شبکه های موفق بلاکچین هستند و استفاده از ایردراپ ها همچنان یکی از پر استفاده ترین روش ها برای جلب توجه به پروژه های نوپا و انتقال نقدینگی از یک پروتکل به پروتکل دیگر است.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.