بانک های برتر چینی، CBDC(ارز دیجیتال بانک مرکزی) را برای جشنواره خرید تبلیغ می کنند.

برخی از بزرگترین بانک های ایالتی چین فعالانه یوان دیجیتال را به عنوان وسیله برتر(بهتر) پرداخت، به دو شرکت ارائه دهنده پرداخت پیشرو در این کشور، Alipay و WeChat Pay تبلیغ می کنند.

در گزارشی در تاریخ 26 آوریل، رویترز فاش کرد که شش بانک بزرگ چین در آستانه برگزاری جشنواره خرید آنلاین در 5 می در شانگهای، ارز دیجیتال تازه منتشر شده بانک مرکزی یا CBDC را ترویج می کنند.

بانک ها از فروشگاه های خرده فروشی و مصرف کنندگان می خواهند کیف پول دیجیتال را دانلود کنند و با استفاده از CBDC یا e-CNY خریدهای خود را انجام دهند.

یک مقام بانکی در چین به طور خاص ارز دیجیتال را برتر از Alipay و WeChat Pay توصیف کرده است و اظهار داشت:

“مردم متوجه خواهند شد که پرداخت یوان دیجیتال آنقدر راحت است که دیگر لازم نیست به Alipay یا WeChat Pay اعتماد کنند.”

Mu Changchun، رئیس تحقیقات ارز دیجیتال PBoC، می‌گوید: Alipay و WeChat Pay  98 درصد از بازار پرداخت تلفن همراه در چین را تشکیل می دهند، که در صورت بروز هرگونه مشکل، خطراتی را برای سیستم مالی داخلی ایجاد می کنند.

چانگچون خاطرنشان كرد كه بانك مركزي قصد رقابت مستقيم با Alipay و WeChat Pay را ندارد، اما به عنوان يك پشتيبان براي “تضمين ثبات مالي براي آنها عمل مي كند.

عرضه یوان دیجیتال چین به دولت مرکزی این امکان را می دهد تا داده‌های مالی که توسط ارائه دهندگان برتر پرداخت کشور احتکار می شوند، کنترل کند.

یکی دیگر از مقامات بانکی به رویترز گفت:” WeChat Pay و Alipay اقیانوسی از اطلاعات هستند. ”

CBDC چین می تواند به طور بالقوه به بانك مركزی اجازه دهد دسترسی بیشتری به داده های پرداخت داشته باشد.

شش بانک در طرح های آزمایشی CBDC بزرگترین وام دهندگان کشور را شامل می شوند، از جمله بانک صنعتی و تجاری چین، بانک کشاورزی چین، HSBC و بانک ساخت چین. در اول آوریل، چین اولین طرح آزمایشی خود را با یوان دیجیتال هنگ کنگ انجام داد.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.