اروپا و آمریکا به زودی در استخراج بیت‌کوین از چین پیشی می‌گیرند

یک متخصص استدلال کرد که آخرین سرکوب می‌تواند صنعت استخراج بیت‌کوین چین را به سال 2014 برگرداند.

ژیانگ ژوئر، اپراتور استخر استخراج لبیت چین، می‌گوید سخت‌گیری‌های اخیر دولت این کشور در قبال استخراج ارزهای دیجیتال، احتمالاً باعث می‌شود ماینرها به آمریکا و اروپا نقل‌مکان کنند.

مقامات چینی در اوایل این هفته چندین اطلاعیه “ضد ارزهای دیجیتال” منتشر کرده‌اند که منجر به افت بیت‌کوین در بازار در 19 و 21 مه شده است.

ابتدا، سه نهاد تحت بانک مرکزی چین خواستار ممنوعیت مؤسسات مالی و کانال های پرداخت آنلاین از طریق ارزهای دیجیتال شدند. سپس، دولت در زمینه استخراج بیت‌کوین نیز سختگیری‌هایی را اعمال کرد.

به گفته جیانگ، یکی از اهداف اصلی سیاست‌های جدید محافظت از سرمایه گذاران خرده فروشی در برابر خطرات مرتبط با معاملات و استخراج ارزخای دیجیتال است.

این بدان معناست که استخراج فردی مجاز است، و شما خود می توانید سود و زیان را تحمل کنید، اما سرمایۀ ملی مجاز به مداخله در معدن نیست، زیرا باعث ضرر و زیان می‌شود و خطرات اجتماعی را به همراه دارد.

دولت چین می‌خواهد از عموم مردم در برابر هرگونه خسارتی که می تواند در نتیجه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و استخراج حاصل شود، محافظت کند. اما می تواند منجر به جابجایی قسمت قابل توجهی از ظرفیت  استخرهای استخراج بیت‌کوین به کشورهای دیگی مانند اروپا و آمریکا شود.

مدیر عامل MicroStrategy، مایکل سایلور، که طی چند ماه گذشته چندین میلیارد دلار بیت‌کوین سرمایه گذاری کرد، گفت: سرکوب چین در واقع برای بیت‌کوین بسیار خوب است. وی اظهار داشت:

“برخورد با ماینرها در چین باعث کاهش بنیادی رد پای کربن در استخراج بیت‌کوین، افزایش سودآوری سایر استخراج کنندگان و بالا بردن ارزش BTC می شود.

 

منبع: cryptoslate

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.