اخطار یک کارآفرین به هند؛ ممنوعیت بیت کوین مانند پس زدن دلار آمریکا است

کارآفرین بلاکچین و مدیر عامل HashCash راج چوودوری، می گوید: ممنوعیت ارز رمزنگاری شده هند پیامدهای زیادی برای آینده اقتصادی کشور خواهد داشت و منجر به کاهش ارزش ارز ملی “به بدترین حالت” خواهد شد.

چوودوری که همچنین مدیر عامل صرافی رمزنگاری PayBito مستقر در ایالات متحده است گفت كه طرد کردن بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای رمزپایه  توسط هند معادل پس زدن دلار آمریكا است. چوودوری معتقد است که اقتصاد هند بدون قانونمند سازی و در نهایت تصویب ارز رمزنگاری شده به عنوان یک ارز ذخیره، در دراز مدت آسیب می بیند.

“حفظ ذخایر ارز رمزنگاری شده به اندازه حفظ ذخایر دلار مهم است. با ممنوعیت رمزنگاری، هند به کمترین میزان ذخیره از مهمترین ارز جهان که تاکنون دیده است، خواهد رسید. این در نهایت منجر به کاهش ارزش ارز به بدترین شکل می شود.”

به نظر می رسید ارزهای رمزنگاری در هند پس از درز اطلاعاتی از یک مقام ناشناس در مورد ممنوعیت آینده بلومبرگ در فوریه، سرنوشت شومی داشته باشند و نیز انتظار می رفت که به دارندگان ارز رمزنگاری یک فرصت سه تا شش ماهه داده شود تا وجوه خود را دوباره به حالت ارز فیات تبدیل کنند.

با این حال، زمزمه های اخیر از وزارت دارایی هند نشان می دهد که اوضاع چندان روشن نیست. نیرما کالا سایتارامان وزیر دارایی هند اظهار داشت که گزارش ها درباره ممنوعیت عمومی ارزهای رمزپایه بیش از حد بیان شده است و بحث و گفتگو با نهادهای نظارتی در داخل بانک ذخیره هند ادامه دارد. Sitharaman افزود که هرگونه مقررات آتی به سختی و شدتی که قبلاً به تصویر کشیده شده است نخواهد بود.

اگر که تجارت و سرمایه گذاری مرتبط با ارز رمزنگاری می تواند در داخل کشور شکوفا شود،  Chowdhurاز قانون گذاری و مالیات بندی ارزهای رمزنگاری شده استقبال می کند. چوودوری گفت، در صورت عملی شدن این ممنوعیت، استارتاپ های هندی که قبلاً جایگاه جهانی خود را به دست آورده اند، از فرصت رشد محروم خواهند شد.

او گفت “آنچه هند به آن نیاز دارد پذیرفتن رمزنگاری با اعمال مالیات و مقررات است که منجر به درآمد و سود بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت های نوپای هندی می شود که در مدت کوتاهی جهانی شده اند، نه اینکه با اتخاذ یک رویکرد ساده لوحانه نسبت به رمزنگاری، مردم را از داشتن حق انتخاب سرمایه گذاری محروم کنند.”

در میان این زد و خورد ها، بانک ذخیره هند همچنان به سمت صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی پیش می رود. همانند همه کشورهای حاکم، عزم آشکار هند برای راه اندازی روپیه دیجیتال مبتنی بر بلاک چین نشان می دهد که مسائل ارز رمزنگاری مربوط به فناوری پایه ای آن نیست، بلکه مربوط به افرادی است که می توانند آن را کنترل کنند.

چوودوری معتقد است که با استفاده از یک روش اندازه گیری دقیق، می توان بلاکچین را به عنوان یک فناوری و ارز رمزنگاری را به عنوان یک رده دارایی متمایز کرد.

وی افزود: “این دو موضوع متمایز و متنوع هستند که ممکن است مستقل از یکدیگر پذیرفته شوند. در حالی که بلاکچین یک فناوری است، ارز رمزپایه یک رده دارایی است. به کار گیری هر کدام در حوزه های مربوط به خودشان دشوار نیست.”

علی رغم آن که بسیاری این وحشت را دارند که یک بمب ساعتی قانون گذاری در هند وجود داشته باشد (که هر لحظه امکان دارد رمزنگاری را در هند به طور کلی ممنوع کند)، صرافی ارز رمزنگاری جهانی یعنی Coinbase اخیراً اعلام کرده است که برخی سرویس های IT خود را همزمان با نزدیک شدن به عرضه اولیه سهام آتی خود به هند منتقل می کند.

 

منبع: cointelegrap

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.