اخطار مقامات امارات متحده عربی در مورد دبی کوین

اخطار مقامات امارات متحده عربی در مورد دبی کوین

به‌گفته مقامات رسمی امارات متحده، یکی از مهمترین شهرهای این کشور یعنی دبی هیچ گونه ارز دیجیتال رسمی ندارد و پروژه دبی کوین یک کلاهبرداری است.

به عنوان یک منطقه دوستدار فناوری، دبی همیشه در پروژه های جدید و آینده دار، از جمله ارزهای دیجیتال و بلاکچین فعال بوده است، اما هجوم ارزهای دیجیتال جدید، تمایز بین فعالیت های مشکوک از برنامه های قابل اعتماد را برای تازه واردان دشوار می کند.

دفتر رسانه ای دبی اعلام کرد که مقامات هرگز ارز دیجیتالی به نام دبی کوین را که در اوایل هفته جاری با شروع پروژه به عنوان “ارز رسمی دیجیتال دبی” با افزایش 1000 درصدی روبرو شد، تأیید نکرده اند.

در این اعلامیه آمده‌است که “این ارز دیجیتال رسمی این شهر نیست”. “وب سایتی که دبی کوین را تبلیغ می‌کند یک کمپین فیشینگ است که برای سرقت اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان آن طراحی شده‌است.”

پس از این اعلامیه، پلت فرمهای بزرگی همچون CoinMarketCap و CoinGecko دوبی کوین را از صفحات خود حذف کرده اند. بر اساس داده‌های تریدینگ ویو (TradingView)، قیمت این توکن بیش از 50 درصد درپی این اعلامیه رسمی سقوط کرده‌است.

وب سایت دبی کوین که اکنون از بین رفته‌است، ادعا می کند که این پروژه با پشتیبانی ArabianChain Technology که یک بلاک چین عمومی در دبی می‌باشد، توسعه یافته‌است. اما ArabianChain سریعاً اعلام کرد که وب سایت دبی کوین هیچ گونه ارتباطی با این شرکت ندارد و نیز این پروژه را کلاهبرداری نامید.

طبق وب سایت ArabianChain ، ارز دیجیتال بومی این پلتفرم DBIX است و با دبی کوین هیچ ارتباطی ندارد.

دبی به نگرش مثبت خود نسبت به فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال مشهور است. در اوایل سال جاری، اداره خدمات مالی دبی تلاش خود را برای ایجاد چارچوبی استاندارد برای قانون گذاری ارزهای دیجیتال در امارات افزایش داد.

منبع

cointelegraph

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.