آمارهای مستر کارت بیانگر افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال در سه کشور آفریقایی است.

طبق گزارش اخیر شرکت مستر کارت (Mastercard) تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کووید 19 به گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال  در سه کشور آفریقایی یعنی نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی کمک کرده است. این گزارش همچنین نشان می دهد که احتمالا سال آینده تعداد کسانی که از این روش پرداخت در حال ظهور در این کشورها استفاده خواهند کرد افزایش خواهد یافت.

در واقع، طبق یافته های یک نظرسنجی که بین 26 فوریه و 10 مارس 2021 انجام شده است، تعداد قابل توجهی از پاسخ دهندگان از این کشورها قصد دارند در سال آینده از ارزهای دیجیتال استفاده کنند. به عنوان مثال در نیجریه که اخیراً خدمت رسانی بانک ها را به صنعت ارزهای دیجیتال ممنوع کرده است، 65٪ از پاسخ دهندگان تمایل به پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را دارند. در مقابل، این آمار برای کشور کنیا حدود 43٪ و در آفریقای جنوبی 41٪ می باشد.

راگاو پراساد، یکی از مدیر عاملان مستر کارت در مورد این تقاضای فزاینده برای چنین روش های نوظهور پرداخت، اظهار داشت:

“همه گیری ویروس کرونا ما را وادار کرد تا از سر ضرورت متفاوت فکر کنیم. برای ارائه حق انتخاب و انعطاف پذیری مورد نیاز مصرف کنندگان در سراسر جهان نیاز به ارائه طیف وسیعی از روش های پرداخت داریم که دسترسی به آنها همیشه امکان پذیر و آسان است.”

در همین حال، یافته های این مطالعه نشان می دهد که کنیا در مورد تعداد پاسخ دهندگانی که “پرداخت های نوظهور مانند بیومتریک ، ارزهای دیجیتال و کد QR” را به عنوان گزینه های پرداخت “در نظر می گیرند” کمی جلوتر از بقیه است.

علاوه بر این از نظر افزایش دسترسی به انواع روشهای پرداخت، 96٪ از مصرف کنندگان در کنیا گفتند که اکنون “در مقایسه با این زمان در سال گذشته به روشهای بیشتری برای پرداخت دسترسی دارند.” اما هم در آفریقای جنوبی و هم در نیجریه، تنها 86٪ از افراد در این زمینه نظر مشابهی داشتند.

منبع:news.bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.