آسان شدن 16 درصدی استخراج بیت‌کوین پس از اعمال محدودیت‌ها در چین

سختی استخراج بیت کوین با 16٪ کاهش در روز یکشنبه به 21 تریلیون رسید که شدیدترین کاهش در سال جاری محسوب می‌شود. این اصلاح نشان می دهد که ماینر‌های چینی بعد از ممنوعیت‌های اخیر دولت، دست از فعالیت کشیده‌اند.

 

سختی استخراج بیت کوین میزان قدرت محاسباتی لازم برای تولید بیت کوین جدید را اندازه گیری می کند. این شبکه سختی را (تقریباً) هر دو هفته یک بار تعیین می‌کند تا سطح رقابت بین ماینر‌ها را نشان دهد. سختی استخراج کمتر، نشان دهنده رقابت کمتری است.

بیش از 75٪ ماینرهایی که تراکنش‌های بیت کوین را تأیید می کنند در چین مستقر هستند. جمعه گذشته، دولت استخراج بیت کوین را به لیستی از صنایعی اضافه کرد که برای محافظت از اقتصاد نیاز به نظارت داشتند.

اندکی پس از آن صرافی‌های Huobi و OKEx دسترسی مشتریان چینی به برخی از خدمات خود را محدود کردند. سخنگوی Huobi افزود که این محدودیت ها پاسخی به اظهارات دولت است. همچنین OKEx گفته است محدودیت های خود را برای مطابقت با رگولاتورها حفظ کرده است.

گزارش شده است که منابع دولتی به نشریه چینی Caixin گفته اند که دولت نگران این است که ارز‌های دیجیتال به سرمایه گذاران آموزش ندیده آسیب برساند و ترجیح می دهد برق و تراشه های رایانه ای را برای استفاده در زمینه‌‌های دیگر مصرف کند.

گفتنی است که این واقعه همچنین باعث افزایش میانگین زمان تولید بلوک به 11 دقیقه و 55 ثانیه شده است یعنی تقریبا چهار دقیقه بیشتر از 13 مه که تولید بلوک به طور متوسط ​​8 دقیقه و 14 ثانیه طول می‌کشید.

 

منبع decrypt.co 

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.